Mokyklos psichologė ASTA BARTUSEVIČIENĖ
- Mokyklos psichologas padeda mokiniams (vaikams), mokinių tėvams bei mokytojams spręsti iškilusius sunkumus. Panaudodamas specialius testus psichologas tiria įvairius psichikos procesus: dėmesį, atmintį, intelektinius gebėjimus, mąstymą, taip pat asmenybės bruožus.
- Mokykloje dirbančio psichologo veiklos sritys:
- Konsultavimas;
- Įvertinimas;
- Švietimas;
- Psichologinių problemų prevencija;
Kada teikiama psichologo pagalba mokykloje ?
Kai kreipiasi:
- mokinys (savarankiškai);
- mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai);
- mokytojai, gavę mokinio tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą;
- Vaiko teisių apsaugos tarnyba.
Kada kreiptis į psichologą?
Į psichologą kreipkitės, kai jaučiate poreikį pasikalbėti apie įvairiose gyvenimo srityse kylančius sunkumus, išgyvenimus, savo savijautą, nuotaiką ir kitais rūpimais klausimais, kad galėtumėte geriau suprasti patį save ir sau padėti.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistas KAROLINA CIBULSKYTĖ
El. paštas:cibkarolina@gmail.com
Darbo laikas:
pirmadienį- (8:00-14:30), kabinetas II aukšte.
trečiadienį – (8:00-14:30), kabinetas II aukšte.
penktadienį – (8:00-14:30), kabinetas II aukšte.
Visuomenės sveikatos priežiūros specialisto funkcijos mokykloje:
- Teikia sveikatinimo veiklos metodines konsultacijas mokytojams, mokiniams, tėvams.
- Teikia informaciją sveikatos išsaugojimo bei stiprinimo klausimais ir informacijos sklaidą mokyklos bendruomenei.
- Inicijuoja mokyklos sveikatinimo projektų rengimą ir dalyvauja juos įgyvendinant.
- Ugdo mokinių sveikos gyvensenos ir asmens higienos įgūdžius.
- Prižiūri mokinių maitinimo organizavimą, skatina sveiką mitybą bei sveikos mitybos įgudžių formavimą.
- Vertina mokyklos aplinkos atitiktį visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktų reikalavimams, dalyvauja nustatant prioritetinius mokyklos aplinkos bei sąlygų gerinimo klausimus.
- Vertina ugdymo proceso organizavimo atitikties visuomenės sveikatos priežiūros teisės aktų reikalavimams.
- Pateikia asmens sveikatos priežiūros įstaigų specialistų rekomendacijas mokytojams bei prižiūri šių rekomendacijų įgyvendinimą mokykloje.
- Nustato lėtinių neinfekcinių ligų rizikos veiksnių (alkoholio, tabako, narkotikų vartojimas ir kt.) paplitimą.
- Dalyvauja mokyklos prevencinio darbo grupėse, sprendžiančiose ligą ar apsinuodijimą mokykloje.
- Koordinuoja visuomenės sveikatos centro apskrityje specialistų nurodytų užkrečiamų ligų epidemiologinės priežiūros priemonių įgyvendinimą mokykloje.
- Teikia ir koordinuoja pirmąją medicinos pagalbą.
Socialinė pedagogė LAURA SIDOKERSKIENĖ
El. paštas: lsidokerskiene810528@gmail.com
Tel. 865268341
Kabinetas yra mokyklos II aukšte.
Tikslas: dirbant kartu su tėvais, mokytojais, kitomis suinteresuotomis institucijomis, visuomeninėmis organizacijomis padėti vaikams ugdytis tinkamo elgesio nuostatas mokykloje ir už jos ribų; padėti išnaudoti visas galimybes mokytis, lavintis, užtikrinti mokinių socialinę gerovę.
Pagrindinės socialinio pedagogo veiklos kryptys:
Konsultacinė veikla:
- Individualiai konsultuoja mokinius dėl elgesio, socialinės adaptacijos, mokymosi motyvacijos problemų.
- Individualiai konsultuoja tėvus padedant spręsti problemas, susijusias su vaikų socialinių santykių, vertybinės orientacijos, nesimokymo ir panašiomis problemomis.
- Konsultuoja pedagogus bei klasių vadovus iškilus problemoms bei konfliktams.
Šviečiamoji veikla:
- Suderinus su klasių vadovais, veda klasių valandėles moksleiviams aktualiomis temomis.
- Pagal poreikį vykdo tėvų švietimą.
- Platina informaciją, leidžia stendus.
- Informuoja mokyklos administraciją ir pedagogus apie susidariusias situacijas, iškilusias problemas.
- Užsiima savišvieta, dalyvauja įvairiuose seminaruose.
Organizacinė veikla:
- Pasitelkus informaciją, planuoja ir organizuoja individualų, grupinį bei komandinį darbą.
- Esant poreikiui organizuoja tėvų bei moksleivių susitikimus su įvairiais specialistais.
- Organizuoja ir prisideda prie renginių, socialinių programų kūrimo bei įgyvendinimo.
Prevencinė veikla:
- Rengia ir dalyvauja mokyklos prevencinėse programose.
- Vykdo mokyklos lankomumo apskaitą bei individualiai dirba su mokyklą lankyti vengiančiais moksleiviais.
- Bendradarbiaudama su klasių vadovais, išsiaiškina problemų turinčius vaikus, numato problemų šalinimo, sprendimo būdus.
- Kartu su klasių vadovais bei Ežerėlio seniūnijos socialinia darbuotoja lanko problemų dėl vaikų lankomumo, pažangumo ar elgesio turinčias šeimas, vykdo šių tėvų pedagoginį švietimą.
Koordinacinė veikla:
- Palaiko ryšius su vietos bendruomene, įvairiomis institucijomis, visuomeninėmis organizacijomis, užtikrinančiomis reikiamos pagalbos teikimą.
- Konsultuojasi su kolegomis ir prireikus siunčia klientą pas kitus specialistus.
- Dalyvauja Direkciniuose ir Mokytojų tarybos posėdžiuose, socialinių pedagogų susirinkimuose, organizuoja Vaiko gerovės komisijos posėdžius dėl mokinių lankomumo, pažangumo bei elgesio.
Globa ir rūpyba:
- Informuoja valgyklos vedėją bei mokinius, kuriems Kauno r. savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus sprendimu paskiriamas nemokamas maitinimas.
- Pildo nemokamo maitinimo tabelius, pieno bei vaisių programų dokumentus, važinėjimo dokumentus.
- Atstovauja vaiko teisėms mokykloje ir už jos ribų (akcentuojant mokinių pareigas).
- Teikia pagalbą moksleiviams, gyvenantiems probleminėse šeimose, bendradarbiauja su Ežerėlio seniūnijos socialinėmis darbuotojomis, Kauno r. Noreikiškių policijos nuovados nepilnamečių reikalų specialiste, Vaiko teisių apsaugos skyriumi ir kt.
Pagrindinės socialinio pedagogo veiklos formos: individualus darbas – konsultacijos, pokalbiai, socialinių įgūdžių užsiėmimai, susirinkimai, pasitarimai; diskusijos; renginiai, akcijos, konkursai; projektai; informacijos sisteminimas ir sklaida.
Logopedė KRISTINA BUDREVIČIŪTĖ
El.paštas: dalikebara@gmail.com
Logopedės kabinetas yra pradinių klasių aukšte.
Darbo laikas:
Pirmadienis 8.50-11.30 12.00-15.20
Antradienis 8.50-11.30 12.00-15.20
Trečiadienis 9.40-11.30 12.00-15.25
Kas tas logopedas?
Logopedas tai mokykloje dirbantis specialistas, padedantis vaikams, turintiems kalbos, kalbėjimo ir kitų komunikacijos sutrikimų. Dažnai klaidingai manoma, kad logopedas reikalingas, tiems, kurie blogai taria vieną ar kitą garsą. Tačiau logopedas padeda ir tiems, kurių pati kalba neatitinka amžiaus normų (skurdus žodynas, mažai žodžių ir kt.), kurie patiria skaitymo ar rašymo sunkumų.
Kas vyksta?
Jei mokytojas pastebi, kad vaikas gali turėti vienokių ar kitokių su kalba susijusių problemų, kreipiasi į logopedą, informuodamas apie vaiko sunkumus.
Logopedas, gavęs tėvų sutikimą įvertinti jų vaiko kalbą, atlieka išsamų kalbos tyrimą, kurio metu išsiaiškina, kokių garsų netaria vaikas, įvertina vaiko žodyną, gramatinę kalbos sandarą, artikuliacinį aparatą, foneminės klausos ir rišlaus pasakojimo įgūdžius:
- Vaiko žodyno vertinimas- logopedas patikrina, ar vaiko kalba įvairi ar skurdi, ar geba taisyklingai vartoti įvairias kalbos dalis.
- Gramatinės kalbos sandaros vertinimas – tikrinama, ar vaikas pagal savo amžių geba sudaryti žodžius pagal duotą pavyzdį, kaip žodžius derina tarpusavyje, kaip sudaro sakinius.
- Artikuliacinio aparato įvertinimas – logopedas apžiūri, ar nėra kokių kliūčių vaiko kalbėjimo taisyklingumui ( vaiko liežuvio, lūpų ir žandikaulio judrumas, dantys, jų sąkandis, liežuvio pasaitėlis, gomurys).
- Foneminės klausos vertinimas – logopedas patikrina, kaip vaikas skiria panašiai skambančius garsus ar žodžius, kaip geba juos atkartoti ( jei išgirstate, kad vaikas turi foneminės klausos trūkumų, neišsigąskite. Tai nereiškia, kad vaikas blogai girdi; tai parodo, kad vaikas iš klausos silpnai skiria panašius garsus, pvz. uodas – puodas, gulbė – tulpė).
- Rišlaus pasakojimo vertinimas – logopedas vertina, kaip vaikas sugeba pasakoti pagal paveikslėlius ir patirtą įvykį, atpasakoti girdėtą tekstą (žiūrima, ar atskleidžiama pagrindinė mintis, ar nuoseklūs sakiniai, ar nėra esminių pakeitimų, kokius sakinius sudaro).
Jei logopedas pastebi kokių nors vaiko kalbos, kalbėjimo ir kitų komunikacijos trūkumų, kurie neatitinka jų amžiaus
- Konsultuoja pedagogą dėl vaiko ugdymo kasdieninėje veikloje.
- Konsultuoja tėvus dėl vaiko ugdymo namuose, teikia rekomendacijas.
- Tėvams sutikus veda pogrupines, grupines, individualias kalbos ugdymo pratybas.
Pratybų metu mokinys:
- Mokomas tarti tuos garsus, kurių netaria;
- Atlieka artikuliacinę mankštą;
- Lavinama jo foneminė klausą;
- Lavinamas jo žodynas;
- Mokoma taisyklingai tarti žodžius, atliekant įvairią žaidybinę veiklą;
- Atsižvelgiant į rašto darbų ar skaitymo klaidų pobūdį, atlieka įvairias užduotis rašymo sutrikimui pašalinti.
Kas labai svarbu?
Labai svarbu tėvams suvokti, kad jie yra pagrindiniai pagalbininkai savo vaikui.
Vaikas turintis kalbos, kalbėjimo ir kitus komunikacijos sutrikimus, turi galimybę lankytis pas logopedą. Tėvai gali pasidomėti, kaip jie gali padėti savo vaikui ir tam skirti bent truputį laiko. Svarbus ir paties vaiko noras bei motyvacija.